محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در محور مواصلاتی روستای سلطان آباد خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد

  • کد خبر: ۶۹۱۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
اتوبوس‌های یورو ۵ در راه مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی مشهد شود.
در‌حالی‌که به دلیل تحریم‌ها تولید اتوبوس در کشور با محدودیت‌های مختلفی همراه است، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد خبر داده که قرار است ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ در ۶ تا ۸ ماه آینده وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی این شهر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی حسینی‌پویا در این‌باره اظهارکرد: بر اساس قرارداد با یکی از شرکت‌های وزارت دفاع، مقرر شده تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۵ خریداری شود. برای این منظور اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
پیش از این و در مردادماه امسال، حسینی‌پویا گفته بود که سال گذشته همین موقع قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵۵۰میلیون تومان بود، اما باید گفت که حتی اگر پول هم برای خرید اتوبوس وجود داشته باشد، دیگر اتوبوسی در کشور نیست که بخریم.
او همچنین با اشاره به پیش‌پرداخت ۳۲ میلیارد تومانی برای خرید این ناوگان در ۲ ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس LOW ENTRY (کف کوتاه) با استاندارد یورو ۵ پس از تحقق قرارداد وارد سامانه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری، تاکنون از اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست‌محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به‌ویژه در کلان‌شهرها، موضوع خرید این اتوبوس‌ها در اولویت قرار گرفته است.
استاندارد‌های آلایندگی اروپا، میزان مجاز انتشار گاز‌های آلاینده برای خودرو‌های صفرکیلومتر را تعیین می‌کنند. از تهیه و تدوین استاندارد‌های آلایندگی یورو ۴ و یورو ۵، بیش از ۲ دهه می‌گذرد. این استاندارد‌ها برای خودرو‌های سنگین در سال ۱۹۹۹ از سوی مقامات اتحادیه اروپا تدوین شد که استاندارد یورو ۴ کمی بعد و استاندارد یورو ۵ برای خودرو‌های دیزلی، در سال ۲۰۰۸ به تولیدکنندگان اروپایی و غیراروپایی ابلاغ شد. با این حال طبق گفته حسینی‌پویا، این اولین‌بار است که خودرو‌های سنگین با استاندارد یورو ۵ در مشهد فعالیت می‌کنند.
او با بیان اینکه بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استاندارد‌های مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوس‌رانی هر کشور مطرح می‌شود و اکنون استاندارد در کشور ما نیز یورو ۵ است، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد در مرحله تأمین قطعات است و طبق برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود اتوبوس‌ها طی ۶ تا ۸ ماه آینده به مشهد تحویل داده شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری با بیان اینکه اکنون ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد فعال است، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی هر سال باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
او پیش از این گفته بود که تا پایان امسال باید یک‌سوم این ناوگان، یعنی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، به علت پایان عمر مفید، از رده خارج شوند.
بر اساس نمودار‌های زیر با توجه به مشکلات تولید اتوبوس و البته کاهش تمایل مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تعداد اتوبوس‌های فعال از سال ۹۲ تاکنون با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->